15
Feb
08

Koleksi Lawak

Burung Kakak Tua

Di sebuah kedai menjual burung, terdapat 2 ekor burung kakak tua. Kedua burung itu berbeza, yang satu suka bernyanyi dan yang satunya lagi hanya diam saja, datang seorang lelaki ingin membeli burung kakak tua. Ia berkata kepada si penjual burung.

Pembeli:  Berapa harga burung kakak tua ini…??Penjual:   Kalau yang suka menyanyi itu RM500, sedangkan yang diam itu RM1000.

Pembeli:  Ahhh…?? Kenapa yang suka menyanyi lebih murah dari yang diam.

Penjual:   Yaa… memang berbeza, yang berharga RM1000 itu ialah pencipta lagunya. 

Pak Pandir Beli TV 

Pak Pandir ingin membeli tv warna. Dia pun ke kedai..

Pak Pandir :      Awak ada jual tv warna?

Penjual :           Ada

Pak Pandir :     Kasi saya tv warna hijau……  

Prasejarah

Suatu hari, Pak Mat berkunjung ke muzium negara, ketika itu berlangsung pameran pra sejarah. Antara yang dipamerkan ialah rangka dinosaur. Setelah berpusing-pusing, datanglah seorang penjaga muzium yang bernama Komeng yang sedang bertugas lalu bertanya,
Komeng:     ada apa pakcik?

Pakcik:       Pakcik nie nak bertanya… agak-agaknye la berapa umur dinasour nie? 

Dengan penuh yakin Komeng menjawab  

Komeng:     Satu juta tahun, empat bulan, lima hari.

Pakcik:       Terernya awak… macam mana awak boleh tahu sampai begitu sekali?

Komeng:     Waktu saya mula kerje kat sini, umur dinasour ni satu juta tahun, sekarang saya dah empat bulan lima hari kat sini. 

Muntah-muntah 

Suatu hari di negara Eropah diadakan s! atu pertandinganan iaitu menahan bau di dalam sebuah bilik kecil yang didalamnya dimasukkan 10 ekor kambing. 

Peserta pertama dari Amerika.. Baru 3 minit dia sudah keluar sambil muntah-muntah.
Peserta kedua dari Jepun..
Baru 10 minit dia sudah pengsan.
Peserta ketiga dari Afrika, Baru 30 minit dia terus keluar dan muntah-muntah.

Terakhir peserta dari Bangladesh…Baru 1 minit… 10 kambing itu keluar dan muntah-muntah.  

Anak dan Bapa

Jamil pulang dari sekolah dan bercerita pada bapanya yang tidak pernah bersekolah.

Jamil:    Ayah, tadi saya dimarah oleh cikgu!
Ayah:    Kamu buat silap apa, Jamil?

Jamil:    Tadi saya tidak dapat menjawab pertanyaan cikgu.

Ayah:    Apa yang cikgu tanya?Jamil:    Cikgu tanya, di mana letaknya Washington.

Ayah:    Itupun kamu boleh tak tahu! Lain kali kalau kamu sudah meletakkan sesuatu benda, jangan lupa di mana tempatnya!


0 Responses to “Koleksi Lawak”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Blog Stats

  • 221,466 visit

…..

Yang Melawat MYly

web tracker
February 2008
M T W T F S S
« Jan   Mar »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

sapa tu


%d bloggers like this: