13
Apr
08

yang diidamkan & yang dicitakan

Aku pernah terfikir….aku sendiri masih musykil… Rata2 biodata
yang tak rata dari kaum hawa semuanya mesti ada ayat2 sebegini:

1). Calon suami yang tidak merokok.
2). Calon suami yang bersembahyang, taat pada perintah Allah
3). Penyayang, Penyabar
4). Suka Berterus terang.
5). Romantik
6). TIdak mempermainkan Kaum Hawa
7). Berbudi Bahasa
8). Kelakar

hakikatnya….

1). Purata 9 daripada 10 lelaki adalah perokok, camner la korang nak
carik yang tak merokok…kekadang tu dia tak merokok depan
korang…tapi belakang

2). Yup, Sembahyang @ Solat… yang diwajibkan ada 5, tapi
alahai…kadang2 dapat 3 pun dah besar rahmat dah la..Wallahualam..

3). Penyayang & Penyabor?? mungkin masa bercinta & masa tengah carik
jodoh jer kot…riso lepas kawin jadik Penerajang & Penampor jerk..

4). Lelaki memang suka berterus terang…takde gelap2 punya…omputih
kata straight 2 the point…melayu kata, sound tepat…

5). Romantik? apa definisi romantik yang sebenarnya? cari dalam kamus
tengok – camner ciri2 lelaki romantik…sesapa leh huraikan??

6). Kaum lelaki memang tidak pernah sesekali mempermainkan kaum
Hawa..never…ever…forever… hakikat yang berlaku sekarang
ni…kaum lelaki la yang banyak kena main dengan kaum Hawa…lelaki
kalau dia kata dia sayang, dia cinta…. arus elektrik pun tak dapat
hanyutkan dia….but ingat….itu kalau dia kata dia sayang or cinta
jerk

7). Berbudi Bahasa ni kena tengok dengan attitude seseorang tu..kalau
cara dia cakap dengan kita pun macam hampeh, takkan la dia tak hampeh
depan mak bapak kita esok. nak yang betul berbudi?? cari la yang tak
hampeh…

8). Kelakar….nampak gaya kaum lelaki kena langgan majalah ujang
la…supaya ada modal time dating nanti…memang best dapat pasangan
yang kelakar…tapi kalau sebijik macam Mr. Bean…rasanya mak bapak
kita pun malu nak ngaku menantu..kan..kan…kan?

apa yang kaum hawa tulis semua tu…dapat ker korang cari yang ada
kesemua ciri tu….kalau dapat…berapa lama?? masihkah ada lelaki
sedemikian?? takut2 kalau dah pupus jerk…

carilah yang berkenan dihati…buat Solat Istikharah bila nak buat
pilihan hidup..soal masa depan bukan mainan… jangan carik yang
kemas berkemeja tapi rupa2 kerjanya Peragut, Penagih, Penipu dan
semua P yang dikategorikan sebagai Penjenayah…

Mana yang bersifat sementara masih ada peluang kita mengubahnya, mana
yang kekal doakanlah moga Allah beri petunjuk dan hidayah padanya.
Jangan kita terlalu memilih mengikut kehendak kita…. Jodoh &
Pertemuan ketentuan Allah semuanya…Amin

“When you REALLY want something, sometimes you have to swim a little
deeper….You can’t give up just because things don’t come easy…You
have to overcome the obstacles and face your fears…But in the end,
it’s all worth while! Life is full of ups and downs, but if you
believe in yourself you will always come through with flying colors.
Value friendship, love, and faith. Never underestimate yourself. If
you follow this advice you can never go wrong!”


0 Responses to “yang diidamkan & yang dicitakan”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Blog Stats

  • 221,466 visit

…..

Yang Melawat MYly

web tracker
April 2008
M T W T F S S
« Mar   May »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

sapa tu


%d bloggers like this: