14
Nov
08

Rileksssssss

PUKUL BERAPA BUKA?

Pada suatu tengah malam telepon di rumah seorang pustakawan berdering.
“Pukul berapa perpustakaan akan di buka?” seorang pemuda di hujung talian bertanya.
“Jam 9 pagi encik, apa hal yang penting sangat encik menelifon saya tengah malam buta nie?” tanya pustakawan tadi.
“Tak boleh buka awal lagi ke?” pemuda itu bertanya lagi dengan nada kecewa.
“TIDAK, tidak akan dibuka sebelum pukul 9!” si pustakawan menjawab dengan nada yang tinggi.
“Penting sangat ke sampai encik tidak boleh tunggu sampai pukul 9 pagi untuk masuk?”.
“Siapa kata saya mau masuk?” kata pemuda itu kesal,
“SAYA MAU KELUAR!”

MANGGA

Pada suatu hari ada seorang pembeli yang sedang tawar-menawar dengan seorang penjual buah mangga.
Pembeli: “Bang, berapa harga mangga sekilo?”
Peniaga: “RM7!”
Pembeli: “Amboi, mahal sangat… RM5 sudah la!”
Peniaga: “Tak boleh dik, harganya dah cukup murah tu!”
Pembeli: “Kalau tak manis, macam mana bang?”
Peniaga: “Kalau tak manis, tak payah bayar!”
Pembeli: “Kalau macam tu, beri saya yang tak manis 10 kilo!”

SIAPA BANGANG

Seorang lelaki telefon hospital untuk memberitahu yang isterinya nak bersalin. Dan jururawat hospital menjawab telefon lelaki tersebut.
Lelaki: “Hello… tolong saya sebab isteri saya nak bersalin!”
Jururawat: “Sila bertenang… ini anaknya yang pertama ke?”
Lelaki: “Apa la punya bangang… ni laki dia la!”
Jururawat: “Pulak… ”

RAHSIA MENANGKAP IKAN

Adaseorang nelayan yang selalu dapat banyak ikan bila dia ke laut… so crew TV9 interview dia untuk rahsia dia tangkap ikan.
Crew TV9 : “Apa rahsia pakcik tangkap ikan?”
Nelayan : “Oh, pakcik guna firasat. Pakcik tengok cara isteri pakciktidur bila pakcik bangun pagi.
Kalau dia mengereng ke kiri, pakcik tebar jala ke kiri. Kalau dia mengereng ke kanan pakcik tebar ke kanan.”
CrewTV9 : “Kalau isteri pakcik tidur terlentang?”
Nelayan : “Itu tandanya rezeki depan mata, pakcik tak turun ke laut pagi tu… ”
CrewTV9 : “O, ye ke… ”

MALUNYA

Seorang wanita muda telah terberanak di dalam sebuah lif. Dier pun malu macam nak giler dan tak mahu kuar dari lif itu. Pihak pengurusan bangunan pun memanggil polis, bomba dan pakar ilmu jiwa untuk pujukdier keluar.
Pakar ilmu jiwa tu pun cakap ler, “Cik… keluar lah… aper nak dimalukan… perkara biase jer nih.”
Wanita muda yang terberanak itu pun menjawab, “Tak mau, tak mau, saya malu.”
pakar ilmu jiwa itu menambah, “Alah cik… tahun lepas saya ader 1kes lagi teruk… pompuan tu beranak dalam longkang!!”
Mendengarkan kata-kata pakar ilmu jiwa tu jer, wanita muda tu terus meraung bagai nak giler lalu berkata, “Yang tu pun saya gak,uhwaaa.. .. !!!”
Pakar ilmu jiwa itu tak tahu nak cakap aper. 


0 Responses to “Rileksssssss”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Blog Stats

  • 221,532 visit

…..

Yang Melawat MYly

web tracker
November 2008
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

sapa tu


%d bloggers like this: